آنتی بیوتیک برای بیماری مقاربتی
نوشته شده توسط : سحر

زگیل های آلت تناسلی برآمدگی های ویروسی در انسان یا هستند

راه انتقال: از طریق تماس جنسی یا تماس با حوله و لباس آلوده.

سیگنال ها:

برای مردان: زگیل بدون درد (معمولاً به شکل گل کلم) روی آلت تناسلی ، پوست ختنه گاه ، بیضه ها و مجرای ادرار داخلی ظاهر می شود.

در زنان: این زگیل ها در فرج و لب ، روی دیواره واژن و در رحم ظاهر می شوند. زگیل ها همچنین می توانند در اطراف مقعد و یا حتی در روده ها در مردان و زنان ظاهر شوند.

درمان: زگیل ها را می توان با سرمازدگی ، سوختگی و جراحی لیزیک برطرف کرد. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها دوباره رشد نکنند.

سوزاک یک عفونت باکتریایی مسری است که از زمان های قدیم شناخته شده است. تخمین زده می شود که سالانه بیش از 350،000 نفر به سوزاک مبتلا می شوند. شیوع سوزاک از سال 2013 پنج درصد افزایش یافته است و تصور می شود که این افزایش به دلیل میزان بالای عفونت در مردان دوجنس گرا و جنس باز است.

 

ممکن است فردی دچار سوزاک شود اما علائم قابل توجهی نداشته باشد ، به خصوص اگر بیمار زن باشد. اگر علائم قابل توجهی ظاهر شود ، معمولاً 2 تا 10 روز پس از عفونت ظاهر می شود. سوزاک از طریق تماس مستقیم با غشاهای مخاطی آلوده اندام ها ، دستگاه تناسلی ، مقعد و گلو منتقل می شود. در زنان ، باکتری ها اغلب گردن رحم متورم و حساس را آلوده می کنند. در 15 women از زنان مبتلا به عفونت ، عفونت رحم ، لوله های فالوپ و تخمدان ها را تحت تاثیر قرار می دهد (این وضعیت به عنوان بیماری التهابی لگن شناخته می شود). در مردان ، عفونت معمولاً ابتدا در مجرای ادراری ، لوله ای که ادرار و مایع منی را حمل می کند ، ایجاد می شود.

اگر فردی دارای بیماریهای مقاربتی باشد ، پزشک احتمالاً آزمایش HIV یا سایر بیماریهای مقاربتی را توصیه می کند زیرا عوامل خطر این بیماریها مشابه هستند. بنابراین ، اگر فردی دارای هر یک از بیماریهای مقاربتی باشد ، احتمال ابتلا به HIV نیز بیشتر است.

 

دوره بیماری:

مدت زمان STD بستگی به نوع عفونت دارد. در برخی موارد ، اگرچه علائم بدون درمان ناپدید می شوند ، در این مورد بیمار هنوز آلوده است و در صورت داشتن صمیمیت محافظت نشده می تواند بیماری را به شریک جنسی خود منتقل کند. در بیماران مبتلا به کلامیدیا ، تریکوموناس و سوزاک ، درمان با آنتی بیوتیک می تواند دوره بیماری را بسیار کوتاه کند. همچنین درمان کلامیدیا ، سوزاک و سفلیس از علائم این عفونت ها در دراز مدت جلوگیری می کند. عفونت های ویروسی مانند زگیل تناسلی ، تبخال تناسلی و HIV درمان نمی شوند. اما داروها می توانند شدت برخی علائم را کنترل و کاهش دهند.

بیماریهای عفونی و تجاوز جنسی

برخی افراد از طریق تجاوز به یک بیماری مقاربتی مبتلا می شوند. هنگامی که زنان بلافاصله پس از تجاوز به پزشک مراجعه می کنند ، پزشک سعی می کند DNA را استخراج کرده و آسیب را ارزیابی کند.

 

با انجام این کار ، آنها تشخیص احتمالی یک بیماری عفونی را بررسی می کنند. اگر به مدت طولانی مورد تجاوز قرار گرفته است ، باید با پزشک مشورت کند.

 

بسته به عوامل خطر فردی و فردی و سابقه پزشکی ، پزشک ممکن است درمان پیشگیرانه را تجویز کند ، از جمله:

 

آنتی بیوتیک ها

واکسیناسیون هپاتیت

واکسن HPV

داروهای ضد ویروسی برای HIV

پیگیری پزشک در زمان توصیه شده برای اطمینان از موثر بودن داروها و عدم نیاز به درمان مهم است.

عفونت غیر گونوکوکی (کلامیدیا)

 

کلامیدیا نوعی میکروب (باکتری) و یکی از شایع ترین علل بیماری های عفونی مقاربتی است. اکثر بیماران مرد یا زن بدون علامت هستند (بیماری خاموش). حدود نیمی از مردان مبتلا به عفونت کلامیدیا دارای علائم ادراری مانند سوزش و تکرر ادرار و ترشحات شفاف و بی رنگ از مجرای ادراری هستند. عفونت کلامیدیا معمولاً با سوزاک همراه است و باید با سوزاک درمان شود. در زنان ، این عفونت می تواند باعث ناباروری و عفونت جدی لوله های فالوپ شود.

سایر بیماریهای مقاربتی ...

بیماری هایی نیز وجود دارند که طیف وسیعی از عفونت ها را دارند و گاهی اوقات STD نامیده می شوند ، اما آنها فقط STD نیستند. اگرچه گاهی اوقات از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند ، اما می توانند عفونت های تناسلی باشند که با فعالیت جنسی بدتر می شوند. همین است.

این عفونت STD را می توان به راحتی با موارد زیر درمان کرد:

واژینوز باکتریایی (ترشح قارچی) در زنان ؛

زگیل های آبکی ناشی از ویروسی است که باعث ایجاد زگیل های پر از مایع در ناحیه تناسلی می شود. این زگیل ها مسری هستند و می توانند از طریق Ans پخش شوند

ثال ، داروها برای کاهش شیوع و شدت شیوع هرپس در آماده هستند. به همین ترتیب درمان می شود مانع پیشرفت HIV شود. علاوه بر این ، داروهای ضد ویروسی خطرند خطر انتقال ویروس HIV به شخص دیگر تغییر دهندگان.

 

درمان بیماریهای مقاربتی

اجتناب از تماس جنسی تنها روش احمقانه برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی است ؛ اما اگر رابطه جنسی واژینال ، مقعد یا دهان داشته باشید ، راه هایی برای ایمن کردن این موجود وجود دارد. کاندوم حفاظت بیشتر در برابر تعداد زیادی از بیماریهای مقاربتی را ایجاد کرد.





:: برچسب‌ها: آنتی بیوتیک برای بیماری مقاربتی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: